van simpel naar luxe - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu van simpel naar luxe - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

van simpel naar luxe

Blijf op de hoogte en volg Dyon

09 Oktober 2016 | Spanje, Burgos

Gisterenavond een prima restaurant gevonden waar we voor € 12 goed en gezond gegeten hebben. Drie gangen, inclusief glas wijn en water. Ondanks de simpele overnachtingsplaats prima geslapen en vanochtend gestart met een goed ontbijt. Om 8:30 begon de fietstocht. 's Ochtends is het fris en na de middag begint de zon echt te schijnen. We boffen met het weer en hopen dat dit zo blijft. De koffie pauze was in Santo Domingo waar we ook de prachtige kathedraal met levende kippen bezocht hebben. Zoek het verhaal hierachter maar op. Om 12 uur hadden we 42 km getrapt en de lunch gebruikt in Belorado. De afgelopen veel door wijnstreken gefietst. De Navarra, Rioja en vandaag zelfs Castillo Y Leon. Vandaag alleen maar langs de nationale route gereden. Wel veel verkeer maar eigenlijk hebben we er weinig last van gehad. Veel rustige klimmetjes maar wel lang. De pittigste was 7% en dat 3 km lang. Het laatste stuk hielp Jacobus ons met wind in de rug. Na het finale traject met een gemiddelde snelheid van 24 km/uur om 16 uur in Burgos gearriveerd waar onze ploegleider een zeer luxe 4 sterren hotel geboekt had. Binnen budget! Totaal stond de teller vandaag op 90 km.
Onze billen zijn rood maar we denken aan andere zaken. Gewoon weer goed smeren.

• 09 Oktober 2016 - 22:26

Hein De Bont:

Mannen Top jullie billen verdienen een extra smeerstje.knap wat jullie weer doen ,moet wel heel goed voelen,Ga zo door ,genieten van jullie verhaaltje. Groetjes aan jou mede pelgrims.
    Kus Ans Hein