de afwijking - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu de afwijking - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

de afwijking

Blijf op de hoogte en volg Dyon

11 Oktober 2016 | Spanje, Molinaseca

Hier een inhaalverslag.
Gisterenavond heerlijk en voedzaam gegeten in ons hotel. Voorgerecht: Russische salade; hoofdgerecht: voor Tonny en Franck heerlijk stoofvlees met gefrituurde aardappeltjes en voor mij gehaktballetjes met salade en de aardappeltjes; dessert: een ijsje van Ola en rijstpudding. Dit alles voor € 11,00 pp, inclusief water en een glas wijn.
Wie volgt in Tilburg e.o.?
Om 8 uur vertrokken. Het was erg koud vanochtend, dus na 18 km al gestopt in Calzanilla de la Casa om warm te worden. In dit etablissement kregen we een warme ontvangst door twee lieflijk lachende dames uit Paraguay die ons verwenden met........heerlijke koffie en muziek. By the way; ze herkenden Franck!
Onze volgende stop was 20 km verder in Sahágun. Hier bevindt zich de belangrijkste abdij van Spanje. Na onze simpele lunch (stokbrood met kaas, fruit en fruitsap op een bankje) zijn we verder gefietst richting onze eindbestemming Valdevimbre, midden in de wijnstreek Castilla Y Leon. In dit niemandsland vond Franck een prachtige Rural, gerund door een dame op leeftijd. We zijn bewust om Leon heen gefietst omdat we extra kilometers willen maken.
De weersverwachtingen voor de komende dagen zijn niet best.
's Avonds erg goed gegeten in een restaurant, gesitueerd in een grottenstelsel. In deze regio zie je vaak. Morgen gaan we proberen de Cruz de Ferro te bedwingen. Vandaag 96 km gefietst.
De titel van dit verhaal heeft geen betrekking op ons persoonlijk, alhoewel ik me wel eens afvraag waar ik aan begonnen ben, maar op onze kilometertellers. Die van mij telt meer kilometers op hetzelfde traject als Franck's teller. Maar ja; de ploegleider heeft altijd gelijk, net als zijn routegids.