de Cebreiro - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu de Cebreiro - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

de Cebreiro

Blijf op de hoogte en volg Dyon

13 Oktober 2016 | Griekenland, Sámos

Vanochtend rond 9 uur vertrokken. Het was droog, 13 graden en de voorspellingen waren goed. In het begin drukker op de route met lopers en maar een paar fietsers gezien, met name op Mountain bikes. Na een klim van 3 kilometer/6% hadden we 30 km afgelegd en was het tijd voor (prima) koffie in Villafranca del Bierlo. Hier zijn we met 'afpellen' (het af doen van kleding) begonnen want het weer zag er goed uit. De lunch genoten in Valcarce, de plaats waar de echte klim naar
Cebreiro en Poyo begint. Normaal al een zware tocht maar door mist, regen en een stevige koude wind een ware pelgrims tocht. Gelukkig komt aan alles een eind en kon de 12 km lange afdaling beginnen, zei het ook in dezelfde weersomstandigheden. Voorzichtigheid is dan geboden: snelheid aanpassen dus veel in de remmen knijpen, nog beter op de weg letten en natuurlijk de helm op. Als je dan denkt dat je er bent krijg je als bonus nog een paar kleine heuveltjes en kom je nat en koud om 17:30 uur aan in Samos. Hier overnachten we want het is na alle inspanningen en een gereden afstand van 96 km goed geweest.

• 13 Oktober 2016 - 19:31

Hein De Bont:

kanjers nog even doorzetten het einde is in zicht

• 13 Oktober 2016 - 19:32

Carla:

Mijn teksten beginnen in herhaling te vallen.......woorden schieten tekort. En dan denk ik steeds.....je moet het maar willen en kunnen!!! Wat een conditie ! Wij hebben zojuist getoost op jullie successen. Lekker bij de warme kachel en onderuit in de relax fauteuil.....waarom voel ik me lui..........veel liefs.... je schone zus

• 13 Oktober 2016 - 19:50

Christel:

Het einde is in zicht! Wat een doorzettingsvermogen en dat met deze weersomstandigheden. Ik kan niet anders dan trots op jullie zijn. Nog een goede twee dagen met hopelijk de zon. Liefs van Christel en de meisjes

• 13 Oktober 2016 - 20:00

Resi:

Dit is was echt (de)TOP
    Nog even doorzetten en ja,na het presteren van deze klim ,ierder voor zichzelf,onder deze weersomstandigheden ,toont karakter, en doorzettingsvermogen !!
    Geniet een welverdiend wijntje met een voldaan gevoel !
    Bon Camino
    Grt,
    Resi

• 13 Oktober 2016 - 20:01

Ans:

Super knap en wat fijn om alles zo te kunnen volgen, nog een klein stukje!
    Zet 'm op het einde is in zicht.
    Lieve groeten

• 13 Oktober 2016 - 20:48

Wim En Bernadette:

Afzien en grenzen verleggen,dat is ook de camino in optima forma!!
    Jullie ruiken de eindbestemming en nu nog het een na laatste loodje voordat Santiago in zicht komt.
    Geniet nog even en CHAPEAU voor deze prestatie!!!
    Groetjes.

• 13 Oktober 2016 - 23:12

Claude & Marjan:

Geen uitvallers??? Mooi zo stoere kerels en sorry dat wij bij de haard zitten. Maar we denken aan jullie en dat zegt toch iets, niet waar? Santiago is in zicht (heerlijk), maar dat is jammer want dan is het afgelopen (tranen....). Allemaal flauwe kolder natuurlijk. Jongens hou vol, groeten uit het koude Heesch.