de Koreanen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu de Koreanen - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

de Koreanen

Blijf op de hoogte en volg Dyon

10 Oktober 2016 | Spanje, Carrión de los Condes

Gisterenavond heerlijk tapas gegeten in La Favorita. De zaak werd aanbevolen door Michelin. Normaal geen guide voor pelgrims maar ach, het was zondag en dankzij de traktatie van Tonny (heerlijke cava) bleef het betaalbaar. Na het ontbijtbuffet in het hotel (natuurlijk hebben we ook de lunch ingepakt) zijn we om 8:30 gaan fietsen. Omdat Burgos in een dal ligt kregen we direct al een aardige klim. In San Anton ons lunchpakketje opgegeten bij een vrijgevochten horeca ondernemer die op zeer simpele wijze de kost hoopt te verdienen. Bij Formista troffen we twee jonge gasten uit Korea. Op de fiets al 31500 km afgelegd en 20 maanden onderweg vanuit hun thuisland naar Santiago en nog geen enkele lekke band gehad!
We kwamen ze op onze route nog een paar keer tegen en ze waren nogal onder de indruk van onze fietsen. Vanochtend was het fris maar rond de middag begon de zon heerlijk warm te worden. Er staat wel een koude wind. Vandaag maar een paar kleine klimmetjes gehad en redelijk vlak gefietst langs een prachtige en rustige route. Bijna geen autoverkeer maar stilte. Met name wandelaars en opvallend veel Aziaten.
Rond 16 uur gearriveerd in hostal la Corte in Carrión de Los Condes. Ongelooflijk hoe onze ploegleider deze prachtige herbergen vindt en dat binnen budget. Vandaag 96 km weggetrapt. Nog ongeveer 450 km te gaan.

• 10 Oktober 2016 - 18:18

Christel:

Nou het einde is in zicht mannen! Leuk dat jullie zo genieten. En wat betreft die Cava...heeft hij toch wel van zijn rekening betaald hè, geintje. Drink er vanavond maar een van mij want ik ben super trots op jullie alle drie. Have fun xxx

• 10 Oktober 2016 - 19:01

Lieke :

Geweldig mannen En wij hebben de cave ook klaar staan Even 1000 km omrijden Och echte vrienden doen dat

• 10 Oktober 2016 - 22:22

Resi:

Ja mannen,jullie kunnen gaan aftellen!
    Geniet daarom nog van de stilte ,je omgeving ,,je beleving ,en de ontmoetingen !
    Fijn hè om zo'n zuinige ploegleider met ervaring te hebben en die ook nog toevallig goed kan rekenen!!!!!

• 11 Oktober 2016 - 00:38

Hein De Bont:

beste dyon en frank ik heb enorme bewondering voor jullie volharding. hopelijk gaan de laatste 500 kilometer heeln erg soepel , we hopen dat jullie geen regen krijgen.

groetjes Hein

• 11 Oktober 2016 - 10:00

Carla En Corné:

Goed zo die gaat zou ik zo zeggen !!! Wat een beleving moet het zijn.
    Langzaamaan verdwijnen de vele kilometers.
    Succes weer vandaag
    Carla